Huishoudelijk reglement

Het huishoudelijk reglement wordt ingevoerd ten einde aan de gebruikers van de Pannehoef uitdrukkelijk mee te delen welke de diverse rechten en verplichtingen zijn, wat van de gebruikers van de accommodatie verwacht wordt, ten einde het gebruik van de accommodatie op een optimale manier te garanderen.

Het huishoudelijk reglement is tevens gehecht aan de tussen de eigenaar en De Pannehoef gesloten huurovereenkomst en maakt er integraal deel van uit. Daarnaast is het reglement en meer bepaald zijn algemene leefregels van toepassing op iedereen die, op één of andere manier gebruik maakt van de accommodatie, deze bezoekt en/of er uitgenodigd wordt.

Volgende leefregels dienen in acht genomen/nageleefd te worden:

  • Paarden/pony's worden alleen in overleg met De Pannehoef geplaatst. Het is niet mogelijk een dier ter plaatse te verkopen/verhuren of door een ander paard te vervangen binnen het kader van een gesloten huurovereenkomst, zonder voorafgaand overleg met De Pannehoef.
  • Trailers en overige vervoersmiddelen worden uitsluitend gestald in overleg met De Pannehoef en op de plaats die De Pannehoef daarvoor aanwijst. Het tijdelijk parkeren van personenauto's, trailers en overige vervoersmiddelen geschiedt op de daartoe bestemde plaatsen op het bedrijf van De Pannehoef.
  • De Pannenhoef heeft het recht om voor structureel stallen van trailers en overige vervoersmiddelen op haar bedrijf een vergoeding te vragen. Dit zal geschieden in overleg met de eigenaar en zal het voorwerp uitmaken van een schriftelijke bevestiging.
  • Alle trailers en overige vervoersmiddelen van de klant die op het bedrijf van De Pannehoef verblijven, staan daar voor rekening en risico van de klant. De klant dient zelf voor verzekering van deze zaken te zorgen, alsmede voor passende beveiligingsmaatregelen, zoals een disselslot en dergelijke.
  • De Pannehoef is gehouden om tijdens de duur van de overeenkomst, behoudens bijzondere omstandigheden, aan de klant accommodatie ter beschikking te stellen van een kwaliteit die binnen het bedrijf gebruikelijk is.
  • De Pannehoef is tevens gehouden, behoudens bijzondere omstandigheden, de daarbij behorende diensten te verlenen dan wel de faciliteiten daarbij te verschaffen die binnen zijn bedrijf gebruikelijk zijn.
  • Het is verboden te roken binnen de stal.
  • Het hindernissenmateriaal e.a. worden na gebruik altijd netjes opgeborgen.
  • De kruiwagen is enkel bestemd voor mest. Wanneer deze vol is dient deze te worden geledigd op de mestvaalt/paddock.
  • Uitwerpselen en dergelijke van het paard worden door diens eigenaar/berijder opgeruimd, vooraleer hij deze plek verlaat (opzadelbox, wasbox, piste, gang,…)
  • Eigen materiaal van je paard of materiaal van de stal mag nergens rondslingeren en dient na gebruik, steeds op de daartoe voorziene plaats te worden opgeborgen.
  • Netheid is op het hele domein van toepassing, ook wanneer je vuil ziet liggen, denk niet 'het is niet van mij…' Ooit vergeet je zelf ook iets op te ruimen. Dit geldt zowel voor mensen met een eigen paard als voor bezoekers.
  • In de zadelkasten mag geen voeder worden bewaard, ten einde ongedierte (muizen)zoveel mogelijk te vermijden.
  • Het bewaren van je goederen in de stal is volledig op eigen risico. De Pannehoef is niet aansprakelijk voor schade of diefstal.
  • De uitbater heeft ten allen tijde het recht om de kastjes te openen indien daar aanleiding voor is.
  • Stro, hooi en voeder worden enkel gegeven door de uitbater.
  • Wanneer je als eigenaar zelf je paard op de weide laat, dient hiervoor vooraf toestemming te worden gevraagd.
  • Wanneer je je paard van de weide haalt, dienen steeds de draden of hek goed te worden gesloten.
  • Er wordt niets bijgevoederd aan de paarden zonder vooraf te melden.
  • De ruiter rijdt op eigen risico. Wanneer er schade aangebracht wordt aan personen, dieren of eigendommen wordt de ruiter hiervoor aansprakelijk gesteld.
  • De klant is jegens De Pannehoef aansprakelijk voor de schade die wordt veroorzaakt door het doen of (na)laten van hemzelf, zijn gezinsleden en zijn dieren. Zo is de eigenaar o.a. aansprakelijk voor alle schade aangebracht aan de box, deur, drink- en voederbak.
  • Elke geconstateerde schade wordt geacht veroorzaakt te zijn door hem, haar of hen die de betreffende zaak het laatst heeft of hebben gebruikt, indien en voor zover het tegendeel niet door de betrokkene(n) wordt aangetoond.
  • Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij De Pannehoef uiterlijk binnen de 2 weken, nadat de klant de gebreken heeft geconstateerd of heeft kunnen constateren. De Pannehoef zal deze klachten eveneens uiterlijk binnen de 2 weken gemotiveerd beantwoorden/eraan verhelpen, behoudens een situatie waarbij zij beroep dient te doen op derden en/of er sprake is van overmacht.
  • Huidig huishoudelijk reglement is altijd ter inzage ter beschikking op de zetel van de stalling

Bijlagen